04/12/2022-11/12/2022 tarihleri arasında okulumuzu temsilen Nazlı OK BAŞTÜRK'ün de aralarında bulunduğu Samsun İl Akreditasyon Konsorsiyum Üyesi okul temsilcileri İspanya'nın Sevilla kentinde bulunan 'IES DIAMENTINO GARCIA ACOSTA' isimli ortaokula işbaşı gözlem ziyaretinde bulunmuşlardır. Bir hafta boyunca okuldaki çalışmalara katılan öğretmenler, 'Akran Zorbalığı ve Okulda Şiddeti Önleme' konusu üzerinde okulun ve ülkenin çalışmalarını takip etmiş ve yaptıkları kurum ziyaretlerinde bu konu hakkındaki detayları öğrenmişlerdir.
İspanya'da yapılan çalışmaların büyük çoğunluğunun 'önleyici' kapsamda olduğunu ve deneysel çalışmalarla birlikte bazı vakıf ve derneklerden destek aldıklarını görmüşlerdir.
Ziyaretin gerçekleştiği devlet okulu bu alanda 3 farklı kurumdan destek almaktadır. Bu kurumlar ve yaptıkları ilgili çalışmalar aşağıdaki gibidir.
PENTA
Daha çok önleyici çalışmalar yapılmaktadır.
Haftada bir gün okula bir psikolog gelmekte, sınıf çalışmaları yapmaktadır.
Uzaklaştırma cezası alan öğrenci okula yine de gelip bu psikologla atölye çalışmaları yapmaktadır.
Sosyo drama tekniği ile öğrencilere atölye çalışmaları yaptırılmaktadır.
Öğrenciler hangi durumlara nasıl tepki vermekte bu drama çalışmalarıyla ortaya çıkarılmaya çalışılmakta, herhangi bir tehlike hissedildiğinde o öğrencilerle özel çalışmalara başlanmaktadır.
BALIA
Balia Vakfı'nın misyonu, sosyo-eğitimsel yardım ve önleme programları aracılığıyla risk altındaki küçüklerin sosyal içermesini teşvik etmektir.
Dışlanma riski altındaki küçüklere de aynı fırsatları verin ki yeteneklerini geliştirebilsinler ve yoksulluk döngüsünü kırabilsinler.
Toplumun farkındalığını ve katılımını teşvik ederek dezavantajlı grupların sosyal gerçekliği hakkında farkındalık yaratın.
Balia Vakfı, aşağıdaki amaçlarla eğitim projelerini teşvik eder ve uygular:
Terk edilme ve tecrit durumlarını önleme
Okul başarısızlığıyla mücadele
Değerler konusunda eğitimi teşvik etme
Sınırlı ekonomik kaynaklara sahip ve çoğu zaman uzlaşma güçlüğü çeken aileleri destekleyerek sosyal içermeyi kolaylaştırma.
MORNESE VAKFI
• Çocuklara , gençlere, kadınlara ve göçmenlere , engellilere öncelik verilerek sosyal dışlanma riski
taşıyan en dezavantajlı grupların , hassas grupların önlenmesi ve teşvik edilmesi , onların sosyal ve ekonomik, eğitim ve öğretim, mesleki eğitim, insan -kültürel tanıtım, iş kuluçka merkezlerinin oluşturulması, iş yaratmaya yönelik çoklu yanıtlar için aktif arama ve kalkınma işbirliği projelerinin uygulanması ve izlenmesi.
• Eğitimciler, öğretmenler, gözlemciler, sosyokültürel animatörler ve gönüllüler için özel eğitim
• Tüm eylem alanlarında gönüllü eylemlerin farkındalığı, teşviki ve desteklenmesi.